Recenze: Witch & Wizard - Čarodějka a čaroděj

Díl: 1.
Vyšlo v ČR: srpen 2012
Nakladatelství: Albatros
Počet stran: 216
Přeložil: Milan Žáček
Vazba: vázaná

Jediná noc stačí na to, aby sourozenci Wisty a Whit přišli o všechno. Země, ve které žili své spokojené životy, plné všedních starostí, se kvůli krutovládě Nového Řádu stala místem, jenž už pro děti není bezpečné.

Kniha Čarodějka a čaroděj od amerických spisovatelů Jamese Pattersona a Gabrielle Charbonnetové je prvním dílem dystopické trilogie o sourozencích Allgoodových. Tento dobrodružný thriller pro mládež, který u nás v srpnu vydalo nakladatelství Albatros, se stal okamžitě bestsellerem. Není tedy divu, že během následujících dvou let od jeho uveřejnění vyšla v USA obě jeho pokračování, Witch ad Wizard: The Gift (Čarodějka a čaroděj: Dar) a Witch and Wizard: The Fire (Čarodějka a čaroděj: Oheň). Zajímavostí je, že Patterson na každém dílu spolupracoval s jiným autorem.

Vlády v zemi se ujal Nový Řád, režim, jenž vede skupinka Jediných. Ti určují pravidla a trestají jejich porušování. S okamžitou platností je zakázána filosofie, teologie a zvláště tvořivé a temné umění. Všechny osoby mladší osmnácti let jsou povinny podstoupit zkoušku spoŘÁDanosti a musí se podrobit předepsaným nápravným opatřením. Ti, kdo neuposlechnou, budou zatčeni a/nebo popraveni.

Příběh, který nám vypráví sourozenci Allgoodovi, začíná ve chvíli, kdy do jejich domova uprostřed noci vtrhne policie Nového Řádu a obviní je z čarodějnictví. Jak Wisty, patnáctiletá zrzka, tak i její o dva roky starší bratr Whit nemají o svých schopnostech ani ponětí. I je samotné překvapí, když se Wisty nečekaně vznítí a Whit ji přivolaným větrem uhasí.  Policie už nepotřebuje žádné další důkazy a sourozence zatkne. Během soudního líčení jsou oba odsouzeni za provozování magie k popravě. Podaří se Wisty a Whitovi krutému trestu uniknout, nebo podlehnou jako několik dětí před nimi?

Mé hodnocení 4/10