Recenze: Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

Díl: 1.
Vyšlo v ČR: červenec 2012
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 358
Přeložila: Bronislava Grygová
Vazba: pevná s přebalem

Dětský smích měl v sirotčinci slečny Peregrinové utichnout již před sedmdesáti lety, ve chvíli, kdy byla na dům svržena během druhé světové války bomba. Existuje nějaká možnost, že by jeho obyvatelé byli přesto stále naživu?

Prvotina amerického spisovatele Ransoma Riggse Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti vzbudila obrovský rozruch ještě před její publikací. Riggs měl původně v úmyslu vydat sbírku velice zvláštních starobylých fotografií jako fotoknihu, ale nakladatele snímky zaujaly natolik, že od autora chtěl, aby k nim vytvořil příběh. A tak vznikla jedinečná kombinace napínavého fantasy románu a strašidelných fotografií. Filmová práva na tuto pozoruhodnou knihu, kterou u nás vydalo nakladatelství Jota, získalo studio 20thCentury Fox a režisérem by neměl být nikdo jiný než jedinečný Tim Burton.

Už od raného dětství slýchával Jacob od dědečka Aba neuvěřitelné historky o podivných dětech ze sirotčince, v němž Abe žil potom, co utekl z Polska před nacisty. Jako důkaz pravdivosti svých příběhů ukazoval vnukovi černobílé fotografie, na kterých byli tito zvláštně nadaní sirotci zachyceni. Jenže jak chlapec dospíval, začal o pravdivosti dědových vyprávění pochybovat. Copak je možné, aby nějaká dívka dokázala levitovat? Nebo aby vychrtlý chlapec zvedl jednou rukou obrovský balvan? A může být někdo neviditelný? Stejně jako zbytek rodiny začal dědečka považovat za blázna, kterého poznamenal nelehký život, a o fotografiích si Jake myslel, že jsou to pouhé podvrhy.

Když Jacobův děda za podivných okolností zemře, mladík se rozhodne odhalit, co všechno před svou rodinou stařec tajil, a proto odjede na ostrov Cairnholm ve Walesu, kde Abe strávil svá nešťastnější léta. Z budovy sirotčince nyní zbyly jen trosky. Najde v nich Jake něco, co ho přiměje uvěřit dědečkovým příběhům?

Z vizuální stránky je to jedna z nejzajímavějších knih, které jsem kdy viděla. Dle mého názoru bude ozdobou každé knihovny.

Trailer ke knize: