Recenze: audiokniha Svědkyně ohně

Autor: Lars Kepler
Název: Svědkyně ohně
Interpret: Pavel Rimský
Délka: 15 hodin 6 minut
Vydavatelství: ADK-Prague

Birgittiným dvorem, střediskem speciální výchovné péče pro mládež, otřásá strašlivá událost - někdo v noci brutálně zavraždil jednu ze schovanek a místní ošetřovatelku. Vraha se pokusí vypátrat slavný komisař Joona Lina, vyšetřování mu však komplikují i osobní problémy…

Thriller Svědkyně ohně je dílem manželů Ahndorilových, oblíbených švédských spisovatelů, kteří se chtěli oprostit od své dosavadní práce, a tak se rozhodli publikovat pod pseudonymem Lars Kepler. Stejně jako v jejich předchozích dvou románech, Hypnotizér a Paganiniho smlouva, je hlavním hrdinou komisař Joona Lina, muž s velmi vyvinutým smyslem pro detail, jenž pátrá tak dlouho, dokud nezjistí pravdu, i kdyby ho to mělo stát práci.

O audioverzi  populárního románu se postaral Martin Pilař (ADK-Prague) ve spolupráci s nakladatelstvím HOST, které thriller vydalo v knižní podobě. Příběhem vás bude provázet hlas známého herce a dabéra Pavla Rímského, jenž se k drásavé a napínavé atmosféře románu opravdu hodí.

Přestože má nahrávka něco přes patnáct hodin, nudit se určitě nebudete. Naopak, užijete si hned několik dramatických scén, při kterých vám bude běhat mráz po zádech. Autorům se podařilo navodit atmosféru tak realisticky, že budete mít mnohdy pocit, jako byste i vy byli součástí příběhu a měli jste tak možnost odhalit pachatele chladnokrevných vražd.

Hned na začátku audioknihy se ocitneme v Birgittině dvoře, kde je nyní ubytováno osm dívek, jež mají potíže se sebepoškozováním, násilnickými sklony a jinými psychickými problémy. Je noc a ošetřovatelka Elisabet Grimová se chystá ujistit, že všechna děvčata spí, když v tom náhle uslyší špitání a těžká, vlhká plesknutí, jakoby na zem spadly přezrálé broskve. Pak spatří stín, který mizí z chodby do jídelny. Rozhodne se ho pronásledovat, avšak sama se za chvíli stává jeho kořistí…

Patnáctiletá Nina vstane brzy ráno, jelikož potřebuje na toaletu. Tam však nedojde, protože po cestě šlápne do kaluže krve, jež ji dovede do Mirandina pokoje. Čtrnáctiletá dívka leží na posteli jen v kalhotkách a rukama si zakrývá oči. Okolo dívčiny hlavy a po celém pokoji je krev. Jen její tělo je bez jediné skvrny, jakoby do té hororové scény ani nepatřilo.

Později policie objeví ještě jednu mrtvolu ve varně piva. Je jí jednapadesátiletá ošetřovatelka Elisabet Grimová, které neznámý pachatel roztříštil lebku. K případu je přivolán komisař Joona Lina, jenž je však kvůli předchozímu pracovnímu pochybení nyní pouze pozorovatelem.

Tomuto charismatickému hlavnímu hrdinovi nic neujde, do paměti si zaznamenává každý detail místa činu. Jeho neutuchající touha po zjištění, co se v Birgittině dvoře osudné noci stalo, ho dovede do nejednoho nebezpečí.

Audiokniha Svědkyně ohně je napínavý thriller, který vás bude bavit od začátku až do konce. I když jsem měla už od poloviny knihy určité tušení, kdo by mohl být vrahem/vražedkyní (a jenž se nakonec ukázalo jako správné), některé okolnosti, jež se k vraždám vázaly, mě na konci překvapily, stejně jako role samozvaného média Flory Hansenové v odhalování totožnosti pachatele/pachatelky.

Jestli si libujete v severském krimi, tak byste si Svědkyni ohně neměli nechat ujít, ať už v klasické tištěné verzi nebo v podobě audioknihy.

Mé hodnocení 9/10

Ukázka z audioknihy: