Recenze: Nepolepšitelné děti ze sídla Ashton - Neviditelný host

Díl: 3.
Vyšlo v ČR: listopad 2013
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 264
Přeložil:  Jan Kozák
Vazba: vázaná s přebalem

Sotva se vychovatelka Penelopa Lumleyová vrátila se svými svěřenci z Londýna, čeká na ni nové dobrodružství. Do sídla Ashton se vrací matka lorda Frederika v doprovodu svého nápadníka admirála Fauceta, který se začne o sourozence Hrozné až nebezpečně zajímat…

Nakladatelství Jota vydalo v pořadí již třetí díl ze série Nepolepšitelné děti ze sídla Ashton od americké spisovatelky Maryrose Woodové. Humorný román Neviditelný host vypráví další z úžasných příhod slečny Lumleyové a jejich třech svěřenců, sourozenců Alexandra, Beowulfa a Kasiopei Hrozných, s nimiž jsme se seznámili již v předchozích dílech Tajemné vytí a Utajená obrazárna. Přestože se původně mělo jednat o trilogii, autorka nedávno dokončila čtvrtou knihu The Interrupted Tale (Přerušený příběh).

Díky svému vzdělání na Akademii A. Swanburnové pro nadané dívky z chudých rodin se Penelopa Lumleyová naučila spoustu moudrých výroků, které jí nejednou pomohly zachránit leckterou, na první pohled bezvýchodnou situaci. Po návratu z Londýna však brzy zjistí, že nebezpečí nečíhá jen v neprobádaných ulicích velkoměsta, ale že vás může zaskočit i před prahem vašeho domova.

Tuto cennou lekci dívka dostane ve chvíli, když se na sídlo Ashton vrátí vdova Ashtonová ve společnosti známého cestovatele admirála Fauceta. Penelopa zanedlouho odhalí, že admirál prahne spíše po vdovině majetku než po její lásce.

Nenadálé události se ještě zkomplikují, když Faucetovi uteče z POE (Permanentní Oplocení Emua) jeho závodní pštros Berta, a sourozenci Hrozní jsou vyzváni, aby ho admirálovi pomohli v lese najít. Slečnu Lumleyovou začnou sužovat obavy, že by se vlčím dětem mohlo v lese zalíbit natolik, že už se na Ashton nebudou chtít vrátit a že zatouží po svém dřívějším, svobodnějším životě…

Stejně jako oba předchozí díly se i Neviditelný host odehrává stále v oparu tajemství. Přestože nám autorka nenápadně podsunuje nové indicie, jež by nám mohly pomoci odhalit jak záhadný původ sourozenců Hrozných, tak i jejich vychovatelky slečny Lumleyové. Té i nadále vrtá hlavou, proč ji její rodiče odložili do Akademie A. Swnaburnové a za celá dlouhá léta o ni neprojevili sebemenší zájem. Podivuhodné je i dědičné onemocnění, jímž trpí vždy při úplňku lord Frederik. Přestože nám Woodová nepředkládá jednoznačné odpovědi, každý bystřejší čtenář přinejmenším tuší, jaké prokletí bylo na rod Ashtonů uvaleno.

Autorka nadále zachovává snicketovský styl vyprávění, a tak v nejvypjatějších místech nezapomíná čtenářům vysvětlit některá oblíbená rčení Agáty Swanburnové, nebo je poučuje o tom, že i když mají pštrosi velmi malý mozek, dokážou běhat mnohem rychleji než koně nebo slečna Lumleyová.

Neviditelný host není však jen humorným vyprávěním o třech vlčích dětech a jejich chytré vychovatelce. Tato kniha obsahuje spoustu moudrých výroků, jež si je dobré vzít k srdci a mít je stále na paměti.

Mé hodnocení 9/10

Trailer ke knize